Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump

€ 87.500,-
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 24
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 25
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 1
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 2
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 3
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 4
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 5
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 6
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 7
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 8
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 9
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 10
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 11
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 12
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 13
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 14
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 15
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 16
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 17
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 18
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 19
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 20
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 21
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 22
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 23
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 24
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 25
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 1
Ferrari 308 GTB Carburetor / Dry-sump afbeelding 2

Auto Details

Carrosserie
Coupé
Km. stand
28209 km
Brandstof
Benzine
Motor
2927cc
Transmissie
Handgeschakeld
Kleur
Rosso Corsa
Inerieur kleur
Zwart
Pk
256 PK

Opties

  • Lederen interieur

Opmerkingen


Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Modelreeks: jul 1976 - dec 1982
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Aantal cilinders: 8
Ledig gewicht: 1.330 kg
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Information in English down below.

Ferrari 308 GTB Carburetor dry-sump EU version 1977

Met gepaste trots bieden wij aan één van de 2.897 Europese 308 GTB’s geproduceerd van 1975-1980. Deze eerste serie is zeer gewild vanwege de carburateurs en Dry-sump smering. Onze 308 uit juli 1977 is een van de eerst geproduceerde met een stalen body.

• Zeer uitgebreide documentatie
• ‘Matching numbers
• Carburateur, 1e serie stalen body
• Volledig gerestaureerd
• 14” Cromodora 7,5j wielen, zeldzamer dan 6,5 inch.
• Carrosserie in ‘Rosso Corsa’ FER 300 met een ‘Nero’ lederen interieur

De 308 carrosserie is ontworpen door Leonardo Fioravanti van designhuis Pininfarina. Hij was onder meer verantwoordelijk voor de Daytona, Berlinetta Boxer en de Dino 206/246. In 1975 werd de 308 GTB als opvolger van de Dino, geïntroduceerd op de Autosalon van Parijs. Eerst met een kunststof carrosserie (Vetroresina) en vanaf juli 1977 met een stalen carrosserie. Onze 308 GTB is van juli 1977 en is daarmee een van de eerst geproduceerde met een stalen carrosserie
Deze in topstaat verkerende Europese Ferrari 308 GTB is in de jaren 90 volledig ‘Bare metal, nuts & bolts’ gerestaureerd. Hiervan is een zeer uitgebreide fotorapportage aanwezig. Het spuitwerk is nu, 20 jaar later, nog steeds in een uitmuntende staat. Op technisch vlak is deze 308 GTB niets tekortgekomen. Hij is zorgvuldig onderhouden door Ferrari-specialist Italauto en Ferrari dealer Munsterhuis. Hierbij zijn kosten nog moeite gespaard om dit raspaard in topconditie te houden. In de documentatie vinden we voor meer dan € 22.000,- aan facturen.
De door ons aangeboden Ferrari 308 heeft een rijk verleden op het gebied van tourritten, evenementen zoals Italia a Zandvoort en Grand Tour Internazionale Di Sicilia Targa Florio. Dit is slechts een greep uit het verleden van deze 308 GTB.
Maar het gevoel dat de auto bij u teweegbrengt zodra u achter het stuur plaatsneemt, de contactsleutel omdraait en de 2.927cc liter V8 ‘dry-sump’ motor met 4 dubbele Weber 40DCNF carburateurs start, is misschien wel het allermooiste. Met 255 pk, is dit de meest krachtigste motor geproduceerd in de 308. Vanaf 1981 hebben ze nog maar 214 PK en vanaf 1984 hebben ze 240 pk.
Bent u als liefhebber op zoek naar een prachtige en geweldig rijdende Ferrari 308 GTB dan is dit uw kans om van deze icoon te gaan genieten.

Ook de exportdocumenten en het transport kunnen wij voor u regelen. Een verzekering voor 2 weken is ook mogelijk!

Wij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit aan collector auto's die in staat zijn om jarenlang puur plezier te geven, die u online kunt vinden op www.carrosso.com of door een bezoek te brengen aan onze showroom in Oldemarkt, op een uur rijden van Amsterdam Stad.

Wij hebben een grote variatie aan klassieke sportwagens, mocht u geïnteresseerd zijn in de specifieke details van een bepaalde auto, bel ons dan gerust. We staan open voor het onderhandelen over transacties, we kunnen auto’s opslaan en we hebben een effectieve en betrouwbare manier om uw auto's te verkopen via ons aankoop- of consignatieverkoopprogramma. Dus, als u een (klassieke) sportwagen te koop heeft, neem dan contact met ons op en wij kunnen u de prijs geven die uw auto verdient!

Ferrari 308 GTB Carburetor dry sump EU version 1977

We are proud to offer one of the 2,897 European 308 GTBs produced from 1975-1980. This first series is highly sought after because of the carburetors and Dry-sump lubrication. Our July 1977 308 is one of the first produced with a steel body.

• Very extensive documentation
• 'Matching numbers
• Carburetor, 1st series steel body
• Fully restored
• 14” Cromodora 7.5j wheels, rarer than 6.5 inch.
• Body in 'Rosso Corsa' FER 300 with a 'Nero' leather interior

The 308 body was designed by Leonardo Fioravanti of design house Pininfarina. He was responsible for the Daytona, Berlinetta Boxer and the Dino 206/246. In 1975, the 308 GTB was introduced as a successor to the Dino at the Paris Motor Show. First with a plastic body (Vetroresina) and from July 1977 with a steel body. Our 308 GTB is from July 1977 and is therefore one of the first produced with a steel body

This European Ferrari 308 GTB is in top condition and was fully restored in the 1990s 'Bare metal, nuts & bolts'. A very extensive photo report is available. The paintwork is now, 20 years later, still in excellent condition. Technically, this 308 GTB has not lacked anything. It has been carefully maintained by Ferrari specialist Italauto and Ferrari dealer Munsterhuis. No expense has been spared to keep this purebred horse in top condition. In the documentation we find more than € 22,000 worth of invoices.

The Ferrari 308 GTB offered by us has a rich history in the field of touring, events such as Italia a Zandvoort and Grand Tour Internazionale Di Sicilia Targa Florio. This is just a selection from the past of this 308 GTB.

But the feeling the car gives you as soon as you get behind the wheel, turn the ignition and start the 2,927cc liter V8 'dry-sump' engine with 4 twin Weber 40DCNF carburetors is perhaps the best thing. With 255 hp, this is the most powerful engine produced in the 308. From 1981 they have only 214 hp and from 1984 they have 240 hp.

If you are an enthusiast looking for a beautiful and great driving Ferrari 308 GTB, then this is your chance to enjoy this icon.

We can also arrange the export documents and transport for you. An insurance for 2 weeks is also possible!

We have been trading in vintage, classic and modern sports cars for years with sales throughout the Netherlands, Europe and the rest of the world. We offer a wonderful variety of collector cars capable of providing years of pure pleasure, which you can find online at www.carrosso.com or by visiting our showroom in Oldemarkt, an hour's drive from Amsterdam City.

We have a wide variety of classic sports cars, if you are interested in the specific details of a particular car, please give us a call. We are open to negotiating transactions, we can stock cars and we have an effective and reliable way to sell your cars through our purchase or consignment sales program. So, if you have a (classic) sports car for sale, contact us and we can give you the price your car deserves!

Ook leuk!

Porsche 911 3.6 GT3 | 996 | Airco | 2de eigenaar

Porsche 911 3.6 GT3 | 996 | Airco | 2de eigenaar

€ 89.988,-
77011 km
Handgeschakeld
360 pk