Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé

€ 129.500,-
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 24
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 25
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 1
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 2
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 3
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 4
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 5
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 6
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 7
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 8
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 9
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 10
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 11
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 12
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 13
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 14
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 15
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 16
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 17
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 18
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 19
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 20
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 21
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 22
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 23
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 24
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 25
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 1
Jaguar E-Type 3.8 FHC Series 1 Coupé afbeelding 2

Auto Details

Carrosserie
Coupé
Km. stand
10541 km
Brandstof
Benzine
Motor
3781cc
Transmissie
Handgeschakeld
Pk
269 PK
Geregistreerd
1965-07-01

Opties

  • Armsteun
  • Bumperrozetten voor/achterzijde
  • Getrag 5 versn.bak
  • Houten stuurwiel
  • Lederen bekleding
  • Massa schakelaar
  • Spaakwielen

Opmerkingen


Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Modeljaar: 2021
Aantal cilinders: 6
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

See for information in English down below.

Jaguar E-type 3.8 Series 1 FHC Coupé.

*Getrag 5 versnellingsbak
*LHD
*Top chroomwerk
*Bumperrosetten voor en achter
*Spaakwielen
*Matching numbers


De Jaguar E-type zag het levenslicht in 1961 als opvolger van de fameuze XK 120, 140 en 150 serie. De E-type werd dat jaar op 15 maart voorgesteld op de Salon van Genève en sloeg in als een bom vanwege de sublieme vormgeving en het technische concept.
Wist u dat bij de introductie in Genève, de E-type “showcar” nét op tijd gereed was om te worden gepresenteerd.
Om bijtijds in Genève aan te komen moest het prototype op eigen kracht met Jaguar PR man Bob Berry achter het stuur een nachtelijke dollemansrit maken van Coventry naar Genève. Bob Berry vertrok op 14 maart 1961 om 19:00 uur. Het weer was erg slecht en na de veerboot moesten er vele landweggetjes, bergweggetjes en passen worden overwonnen. Met snelheden ruim boven de 200 kilometer per uur racete Bob zijn doel tegemoet, helemaal alleen met het E-type prototype. Om 11:40 arriveerde Bob met de E-type ongeschonden in Genève bij de lokale Jaguar dealer alwaar de auto werd geprepareerd voor de persvoorstelling één uur en twintig minuten later op de Salon; dat lukte, en de Jaguar E-type werd de publiekstrekker van de autosalon van 1961.
De vormgeving van de serie I E-type zoals deze in 1961 werd voorgesteld is een buitengewone schoonheid. Kijk naar de vele fraaie details zoals de motorkap, de koplampen, de achterlichten, de uitsnede van de wielkasten en de achterflanken en realiseer je dat je kijkt naar absolute, tijdloze, schoonheid in automobiel vormgeving.
Technisch is de E-type ook een juweel; de carrosserie is een stalen monocoque met een vóór aan het schutbord bevestigd subframe waarin de motor en de wielophanging zijn aangebracht. Achter, onder het monocoque vinden we een tweede subframe waaraan het differentieel en de achterwielophanging zijn bevestigd. De E-type is voorzien van onafhankelijke wielophanging en schijfremmen rondom. De schijfremmen achter zijn om onafgeveerd gewicht te besparen tegen het differentieel geplaatst.
De Jaguar E-type, serie I werd geleverd als roadster en als FHC (Fixed Head Coupé) en werd in beginsel geleverd met de bekende XK 3.8 liter krachtbron met 265 pk vermogen en een Moss versnellingsbak.

De door ons aangeboden gerestaureerde E-type is technisch zeer goed onder handen genomen er zijn bij voorbeeld gekoelde remschijven met 4 cilinders per remklauw gemonteerd. Hierdoor komt deze Jaguar goed tot stilstand. Bovendien is door de instelbare Spaex schokdempers het rijgedrag al naar gelang de omgeving af te stemmen. Ook heeft deze auto extra brede Jaguar spaakwielen en een elektrische automatische coolfan die eventueel ook handmatig is in te schakelen. Motorisch is er ook veel zorg aan de auto besteed, naast een snelle nokkenas is er een wisselstroom dynamo en een RVS spruitstuk geplaatst.

Ook de kleurencombinatie is zeer smaakvol te noemen, de carrosserie is gespoten in het rood. Een zeer fraai contrast met het zwart lederen interieur.

Het lakwerk en de carroserie verkeren in een geweldige conditie. De passingen van de dorpels, spatborden, portieren, motorkap en kofferdeksel zijn erg mooi. Leuk detail is de wegklapbare kentekenplaathouder.

Oorspronkelijk is deze E-type nieuw geleverd in Florida USA. En sinds 2011 op Duits kenteken geregistreerd.

Bent u als Jaguar liefhebber op zoek naar een prachtige, zeldzame en geweldig rijdende 3.8L E-type Series 1 Coupé dan is dit uw kans.

Ook de exportdocumenten en het transport kunnen wij voor u regelen. Een verzekering voor 2 weken is ook mogelijk!

Wij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit aan collector auto's die in staat zijn om jarenlang puur plezier te geven, die u online kunt vinden op www.carrosso.com of door een bezoek te brengen aan onze showroom in Oldemarkt, op een uur rijden van Amsterdam.
Wij hebben een grote variatie aan klassieke sportwagens, mocht u geïnteresseerd zijn in de specifieke details van een bepaalde auto, bel ons dan gerust. We staan open voor het onderhandelen over transacties, we kunnen auto’s opslaan en we hebben een effectieve en betrouwbare manier om uw auto's te verkopen via ons aankoop- of consignatieverkoopprogramma. Dus, als u een (klassieke) sportwagen te koop heeft, neem dan contact met ons op en wij kunnen u de prijs geven die uw auto verdient!

Jaguar E-type Series 1 3.8 FHC Coupe.

*Getrag 5 speed gearbox
*LHD
*Top chrome work
*Bumper rosettes front and rear
*spoke wheels
*matching numbers


The Jaguar E-type saw the light of day in 1961 as the successor to the famous XK 120, 140 and 150 series. The E-type was presented at the Geneva Salon on March 15 that year and was a hit because of its sublime design and technical concept.
Did you know that at the introduction in Geneva, the E-type “showcar” was ready just in time to be presented.
In order to arrive in Geneva in time, the prototype had to make a nighttime madness drive from Coventry to Geneva under its own power with Jaguar PR man Bob Berry behind the wheel. Bob Berry departed at 7:00 PM on March 14, 1961. The weather was very bad and after the ferry many country roads, mountain roads and passes had to be overcome. At speeds well over 200 kilometers per hour, Bob raced toward his target, all alone with the E-type prototype. At 11:40 am Bob arrived with the E-type undamaged in Geneva at the local Jaguar dealer where the car was being prepared for the press presentation one hour and twenty minutes later at the Salon; it succeeded, and the Jaguar E-type became the crowd puller of the 1961 motor show.
The design of the Series I E-type as presented in 1961 is an extraordinary beauty. Look at the many beautiful details such as the hood, the headlights, the taillights, the cutout of the wheel arches and the rear flanks and realize that you are looking at absolute, timeless, beauty in automotive design.
Technically, the E-type is also a jewel; the body is a steel monocoque with a front bulkhead mounted subframe housing the engine and suspension. At the rear, under the monocoque, we find a second subframe to which the differential and rear suspension are attached. The E-type is equipped with independent suspension and disc brakes all round. The rear disc brakes are placed against the differential to save unsprung weight.
The Jaguar E-type, series I was delivered as a roadster and as an FHC (Fixed Head Coupé) and was initially delivered with the well-known XK 3.8 liter power source with 265 hp power and a Moss gearbox.

The restored E-type offered by us has been technically very well taken care of, for example cooled brake discs with 4 cylinders per caliper have been mounted. As a result, this Jaguar comes to a good stop. In addition, due to the adjustable Spaex shock absorbers, the driving behavior can be adjusted according to the environment. This car also has extra wide Jaguar wire wheels and an electric automatic cooling fan that can also be switched on manually. A lot of care has been taken in the engine as well, in addition to a fast camshaft, an alternating current alternator and a stainless steel manifold have been installed.

The color combination is also very tasteful, the body is painted in red. A very nice contrast with the black leather interior.

The paintwork and bodywork are in great condition. The fits of the sills, fenders, doors, hood and trunk lid are very nice. A nice detail is the folding license plate holder.

This E-type was originally delivered new in Florida USA. And registered on German registration since 2011.

If you are a Jaguar enthusiast looking for a beautiful, rare and great driving 3.8 L E-type Series 1 Coupé then this is your chance.

We can also arrange the export documents and transport for you. An insurance for 2 weeks is also possible!

We have been trading in vintage, classic and modern sports cars for years, with sales throughout the Netherlands, Europe and the rest of the world. We offer a wonderful variety of collector cars capable of providing years of pure pleasure, which you can find online at www.carrosso.com or by visiting our showroom in Oldemarkt, an hour's drive from Amsterdam.
We have a wide variety of classic sports cars, if you are interested in the specific details of a particular car, please give us a call. We are open to negotiating transactions, we can stock cars and we have an effective and reliable way to sell your cars through our purchase or consignment sales program. So, if you have a (classic) sports car for sale, contact us and we can give you the price your car deserves!

Ook leuk!

Porsche 911 930 3.3 Turbo Coupé // uitzonderlijk mooie staat

Porsche 911 930 3.3 Turbo Coupé // uitzonderlijk mooie staat

€ 129.800,-
144044 km
Handgeschakeld
300 pk