€67 .450

Porsche 911 964 3.6 Carrera 4 Coupé // Schiefergrau

Car Details
Carrosserie Coupe
Kilometerstand 109828 km
brandstof Benzine
Motor 3600
Transmissie Handgeschakeld
Drive N/A
Kleur Schiefergrau (grijs metallic)
Interieur kleur Zwart
Pk 252 PK
Registered 1991-02-03
Features
  • Airco met elektronische regeling
  • Audio installatie
  • Kleur naar keuze
  • Lederen dashboard
  • Lederen interieur
  • Lederen stuurwiel
  • Metaalkleur
  • Ruitenwisser achter
  • Schiefergrau Metallic
  • Achterspoiler
  • Airbag bestuurder
  • Airco
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
  • Bumpers in carrosseriekleur
  • Centrale deurvergrendeling
  • Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
  • In delen neerklapbare achterbank
  • Lederen pookknop
  • Lederen versnellingspook
  • Lichtmetalen velgen
  • Lichtmetalen velgen en brede banden
  • Niet in gerookt
  • Passagiersstoel in hoogte verstelbaar
  • Radio cd speler
  • Vierwielaandrijving
  • Zwarte hemelbekleding
Seller Note

Algemene informatie
Modelreeks: aug 1988 - sep 1994

Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Acceleratie (0-100): 5,7 s
Topsnelheid: 260 km/u

Maten
Wielbasis: 227 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.391 kg
Laadvermogen: 399 kg
GVW: 1.790 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg

Interieur
Aantal zitplaatsen: 4

Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,8 l/100km (1 op 8,5)
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 0

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
APK: gekeurd tot okt 2021
Algemene staat: goed
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 183 - 205 per kwartaal

Garantie
Garantie: Het is uiteraard mogelijk om een garantie af te sluiten op deze bijzondere auto. Ik informeer u graag over de mogelijkheden.

Porsche is zelfs “big in Japan”, zo bewijst deze origineel Japans geleverde Duitser maar weer: een prachtige Elfer, type 964 Carrera 4. Kan ook niet anders met zo’n staat van dienst. Wie Porsche 911 zegt, zegt legende. De cultstatus die de sportauto draagt is uiteraard niet uit de lucht komen vallen. Het zijn voorvaderen als de 964 Carrera 4 die de 911 op alle continenten hebben later uitgroeien tot een waarachtig icoon. Wie maakt deze Porsche 911 nóg “bigger” in Holland?

Historie

De kalender geeft 29 april 2016 weer wanneer de 911 Carrera 4 vanuit Azië het vaste Europese land bereikt. Sindsdien heeft hij op naam van 2 particuliere, Nederlandse eigenaren gestaan. Nummer 2 kocht de Porsche 964 op 3 oktober 2017 en is verantwoordelijk voor de laatste kilometers van een totaal van 109.828. Om dit even in perspectief te plaatsen: het model gaat ruwweg 3 decennia mee, dus dit aantal kunnen we allerminst veel noemen.
De Porsche keuring dateert van 31 augustus 2020, uitgevoerd door onze collega’s van Porsche Centrum Amsterdam. Der Elfer kwam zonder kleurscheuren door de grondige inspectie van de officiële dealer. Facturen worden meegeleverd als bewijs van goed gedrag.

Design

Porsche teert op een design dat al sinds 1948 van kracht is (Porsche 356). Evolutie na evolutie zijn we nog altijd allesbehalve uitgekeken op de karakteristieke signatuur van de oer-911 (1964). Wat ons betreft is de 964 één van de meest geslaagde van het stel. Het lijnenspel is nog erg puur en ongecompliceerd.
Zeker in Schiefergrau laat deze knappe Carrera 4 zich van zijn tijdloze kant zien. De Porsche klassieker is in z’n geheel overgespoten, waardoor slechts de kilometerstand verraadt dat hij al even meegaat. Het 964-binnenste is minstens zo rechttoe rechtaan: minimalistisch en een tikkeltje spartaans zelfs met die smalle deurpanelen en hele batterij analoge klokken in het dashboard. Zo’n interieur is mooi af te werken in alle kleuren, zolang het maar zwart (leder) is.

Techniek

Met alle respect voor het huidige “downsize effect” wat we momenteel beleven in de autobranche, dit is toch wel het échte werk: een atmosferische 6-cilinder boxermotor met een inhoud van 3,6 liter. Luchtgekoeld, laten we daar meteen duidelijk over zijn. Ten tijde van de Porsche 964 werd de turbomotor uitsluitend toebedeeld aan de 911 die ook daadwerkelijk die naam droeg.
Begin jaren 90 was de Porsche 911 er niet in zoveel smaken als tegenwoordig, maar de Carrera 4 is natuurlijk een oude bekende: vierwielaandrijving zonder fratsen. De 964 Carrera 4 heeft 250 paarden te verdelen en rond de 0-100 km/h sprint binnen 5,9 tellen af. De topsnelheid ligt op 260 km/h, jouw onderkaak op het asfalt na het zien van dit prachtexemplaar. Waar wacht je nog op?

Algemeen

Extra's: Nieuwe banden cup 2 velgen
Aandachtspunten: hier en daar kleine oneffenheden in de lak en een scheur in het dashboard. Dit laatste is naar wens professioneel te herstellen.
Inruil: bespreekbaar
Keuring: uiteraard is elke keuring toegestaan, waardoor met 100% zekerheid tot aanschaf kan worden over gegaan. Ook aansluitend op een proefrit mogelijk.
Financiering: financial lease mogelijk. Wij werken nauw samen met erkende leasepartijen en adviseren u graag.
Verzekering: desgewenst verzorgen wij tevens een verzekering op maat.


Bedrijfsinformatie

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op! Wij zijn telefonisch te bereiken op +316 14 67 25 94 of per email via: sales@vehikel.com

// Wij werken op afspraak. Belt u even voordat u komt? //

Met hartelijke groet,

Jeroen Gilles & Lennert van der Hoek
Vehikel.com

De informatie in deze advertentie is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Desondanks kan het voorkomen dat u (type)fouten aantreft. Voor dergelijke fouten aanvaarden wij geen aansprakelijkheid.