• Uw voorraad hier? 06-51616001
    €34 .950

    BMW 5 Serie / M5 / V10 / E60 / Orig. NL!

    Autogegevens
    Kilometerstand 119670
    brandstof Benzine
    Cilinderinhoud 4999
    Bouwjaar 2006
    Transmissie Automaat
    Kleur Silver Stone II Metallic (licht grijs metallic)
    PK 508 PK
    Geregistreerd 2006-03-01
    Kenmerken
    • Airbag(s) hoofd achter
    • Airbag(s) hoofd voor
    • Airbag(s) side voor
    • Airbag bestuurder
    • Airbag passagier
    • Airco (automatisch)
    • Alarm klasse 3
    • Anti Blokkeer Systeem
    • Bandenspanningscontrolesysteem
    • Boordcomputer
    • Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
    • Cd-wisselaar
    • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
    • Cruise control
    • Elektrische ramen voor en achter
    • Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
    • Elektrisch zonnescherm achterruit
    • Elektronische remkrachtverdeling
    • Elektronisch Stabiliteits Programma
    • Head-up display
    • Hoofdsteunen voor en achter
    • koplampreiniging
    • Lederen bekleding
    • Lichtmetalen velgen 19"
    • M Aerodynamica
    • Metaalkleur
    • mistlampen voor
    • Navigatiesysteem
    • Parkeersensor voor en achter
    • Regensensor
    • Voorstoelen verwarmd
    • xenon koplampen
    Opmerking Verkoper

    Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
    Modelreeks: dec 2004 – apr 2007
    Modelcode: E60
    Aandrijving: Achterwielaandrijving
    Aantal cilinders: 10
    Ledig gewicht: 1.730 kg
    Laadvermogen: 570 kg
    GVW: 2.300 kg
    Max. trekgewicht: 2.000 kg
    Afmetingen (LxBxH): 486 x 185 x 147 cm
    Wielbasis: 289 cm
    Acceleratie (0-100): 5,0 s
    Topsnelheid: 250 km/u
    Aantal zitplaatsen: 5
    Gemiddeld brandstofverbruik: 14,8 l/100km (1 op 6,8)
    CO2 uitstoot: 357 g/km
    Energielabel: G
    Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
    Aantal sleutels: 2
    Motorrijtuigenbelasting: € 245 – 276 per kwartaal
    BTW/marge: BTW niet verrekenbaar (margeregeling)

    House of Cars Haarlem heeft gelukkig weer in het assortiment een van deze laatste der mohikanen. En wat voor één! Een in zeer perfecte staat verkerende M5, altijd onderhouden bij dealer en/of specialist. Geen schade gehad, geen krassen of beschadigingen. Bij nieuw is vrijwel de gehele optielijst aangevinkt.
    Bent u op zoek naar een goede, eerlijke, onverpeste en origineel Nederlandse E60 M5 dan moet u deze gezien hebben.

    In 1984 deed BMW iets wat voor onmogelijk werd gehouden: de redelijke brave 5-serie kreeg sportwagen-aspiraties en de badge M5 opgeplakt. Daarmee werd het segment van de sportsedan geboren.
    In 1998 werd het tijdperk van de zes-in-lijn uitgeluid en kwam de E39 M5. De vijf liter grote V8 haalde op papier 400 pk, maar in de praktijk schijnen sommige paarden permanent vakantie te houden. Toch weet de de E39 M5 de harten van liefhebbers nog steeds te beroeren: het is de M5 die nu nog steeds modern en ruim genoeg is, maar het is tevens nog een pure rijdersauto met niet al te veel aan elektronica.
    Met de E60 M5 maakte BMW in 2003 weer een grote stap. Zet de E39 M5 en E60 M5 naast elkaar en je ziet lichtjaren verschil. De E60 ziet er niet alleen anders uit, maar heeft ook het i-Drive Multimedia/navigatiesysteem en een zeventraps sequentiële SMG automaat. Het is de stap richting meer elektronica aan boord. Het grote nieuws voor de petrolhead komt onder de motorkap vandaan. Daar ligt een magistraal klinkende 5 liter grote V10 te vinden die er 507 pk uit pompt.
    Een V10 ja, het soort motor dat je normaal gesproken in een Lamborghini terugvindt. Gewoon een rauwe tiencilinder zonder turbo’s of andere mikmak in een gezinswagen knallen, dat zijn de ideeën waar we van houden. Het blok in kwestie draait gewoon even tot dik over de 8000 toeren per minuut. Naast de 507pk die BMW uit de motor heeft weten te stampen is het mooiste aan deze auto het geluid. Het is helaas bijna niet op camera vast te leggen wat voor hoge, knetterende tonen uit de vier chromen uitlaten geperst worden wanneer de M-knop is aangeroerd.
    De E60 M5 is de meest gespecialiseerde M5 die er ooit is geweest. Een V10 is dezer dagen een kostbaar iets om te draaien maar toekomstige generaties zullen deze M5 zien als de meest Motorsport M5 van allemaal. Het is de enige M5 met meer dan 8 cilinders, het was de laatste M5 zonder turbo’s en de enige met zo’n exotische motor. De BMW E60 M5 is, ondanks de tekortkomingen van de E60 generatie, zo een speciale auto die nooit meer zal bestaan. Er zijn niet veel zekerheden in de wereld van Automotive maar ik durf te beweren dat we nooit en te nimmer meer een sedan gaan zien met een atmosferische V10. Het einde van een tijdperk.

    Bent u op zoek naar een goede, eerlijke, onverpeste en origineel Nederlandse E60 M5 dan moet u deze gezien hebben.