Tussen de ruim 1300 exclusieve auto’s op onze website zitten veel schitterende exemplaren en hoewel de prijs niet altijd alles zegt hebben we toch even de 5 duurste auto’s op een rij gezet.

 

5. Mercedes SLR McLaren 722 Edition One – €655.000,-

De “goedkoopste” van dit rijtje staat te koop bij Gallery Aaldering in Brummen.

Unieke Mercedes-Benz SLR McLaren 722 Edition van bouwjaar 2007. Het betreft hier één van de meeste legendarische Mercedes ’en ooit. De SLR is de potente vrucht van de samenwerking tussen Mercedes-Benz en McLaren. De SLR voelt zich thuis in de categorie supersportwagens, echter doet dit exemplaar, de 722 Edition er nog een schepje bovenop. De 722 verwijst naar het startnummer/start tijd (7:22) die coureur Stirling Moss en zijn co-driver David Jenkinson kregen tijdens hun overwinning van de Mille Miglia in 1955.

Van de 722 Edition zijn slechts 150 exemplaren wereldwijd geleverd! Ten opzichte van de standaard versie met 623 pk heeft deze 722 Edition ruim 27 pk extra en weegt hij 40kg minder. Dit zorgt voor een acceleratie van 0-100 km/h in 3.6 sec. en een top van 350 km/h. Ook werden de keramische remmen aan de voorzijde vergroot (390mm) en dat samen met de luchtrem zorgt ervoor dat de remafstand van 192 km/h naar 0 slechts 73 meter bedraagt. Ook is de 722 te herkennen aan onder meer de speciale lichtgewicht aluminium velgen, donkere achterlichten, andere voor/achter spoilers, een nieuw ontworpen diffuser aan achterzijde en carbon voorspoiler met splitter.

Deze 722 Edition is op 14 mei in 2007 besteld door Mercedes Benz Utrecht en geleverd aan eerste eigenaar. De SLR verkeert in absolute TOP conditie en heeft slechts 21.939 kilometers gereden. Zoals u mag verwachten is de carrosserie fantastisch, volledig schade vrij is het lakwerk als nieuw. Uitgevoerd in de kleur ‘Silver Arrow’ met een exclusief zwart lederen interieur afgewerkt met Carbon. Ook technisch verkeert de auto in een onberispelijke conditie en is altijd uitstekend onderhouden. Zo is er 398 kilometer geleden een grote service uitgevoerd door Mercedes-Benz Den Haag. Een absoluut icoon!

Klik hier om de auto te bekijken.

4. Lamborghini Aventador LP750-4 SuperVeloce – €690.000,-

De 6.5-liter N/A V12 uit de standaard Aventador kreeg een redelijke boost van 50 pk, om uit te komen op 750 stuks. Verantwoordelijk voor deze toename zijn een aangepast variabel inlaattraject, verder verfijnde variabele kleptiming en een nieuw uitlaatsysteem. Over de vormgeving van die laatste was niet iedereen even positief, maar het mag gezegd worden dat de vier pijpen op een rij er op z’n minst angstaanjagend uitzien.

Het gewicht nam zoals bekend af met 50 kg, uiteraard met behulp van het veelvuldig toepassen van carbon en CFRP. Zowel in- als exterieur zijn overdadig met het goedje aangekleed. Door deze kracht- en afslankkuur sprint de SV van 0-100 in 2,8 tellen, van 0-200 in 8,6 tellen en van 0-300 km/u in slechts 24 seconden. Topsnelheid? Meer dan 350 km/u. Remmen van 100-0 km/u doet de stier in een oogbal verpulverende 30 meter.

Om het extra grote potentieel zo goed mogelijk te benutten heeft Lamborghini een nieuwe versie van het AWD-systeem met haldexkoppeling ingebouwd. Daarnaast krijgt de bestuurder hulp van een elektromechanisch sperdifferentieel. Geen gedoe dus met torque vectoring, gewoon het beste van twee werelden. Uiteraard kunnen onderstel en aandrijflijn worden aangepast, er zijn drie rijmodi beschikbaar…

Klik hier om de auto te bekijken.

3. Ferrari 365 GTB/4 Daytona – €765.000

Ook deze komt van Gallery Aaldering, één van de meest begeerlijke en bekendste Gran Turismo’s van Italiaanse kom af. De Ferrari 365 GTB/4, ook wel beter bekend als ‘Daytona’. Deze bijzonder originele Ferrari 365 GTB/4 Daytona is nieuw in Frankrijk geleverd door Pozzi in april 1973 en heeft slechts 53.028 kilometers gereden. Uitgevoerd in haar originele kleurenschema ‘Rosso Corsa’ met een ‘Nero’ lederen interieur. De carrosserie is prachtig en heeft mooi plaatwerk. De passingen zijn zoals ze horen en alle chroom details zijn perfect. De onderzijde is solide, uiterst origineel en volledig vrij van roest. Het interieur is volledig origineel en heeft een fantastisch mooie patina. Ook het dashboard en tapijt zijn origineel, uniek! Technisch meer dan subliem en heeft slechts 5.000 kilometers gereden na een volledige en uiterst professioneel uitgevoerde motor revisie. Ook is de complete koppeling vernieuwd. De omvangrijke motor revisie is volledig gedocumenteerd door middel van een fotoreportage en vele facturen. De 4.4 liter grote V12 met haar 6 dubbele Webers klinkt fantastisch!! De auto beschikt over haar originele en dus ‘Matching Numbers’ motor. Kortom, een zéér origineel Europees exemplaar.

Klik hier om de auto te bekijken.

2. Porsche Carrera GT 5.7 V10 – €899.950,-

De ontwikkeling van de Porsche Carrera GT gaat terug tot zijn voorgangers, de 911 GT1 en de LMP1-98 racewagens. Gedeeltelijk ten gevolge van een verandering van de FIO en ACO-regels in 1998, werd de productie van deze wagens stopgezet. Ongeveer rond deze tijd (1999) was Porsche echter van plan om een nieuw Le Mans-prototype te bouwen. Oorspronkelijk zou de auto worden uitgerust met een flat-6 turbomotor, maar hij werd opnieuw ontworpen zodat een V10 motor kon worden gebruikt. Dit zorgde ervoor dat deze auto vanaf 2000 in wedstrijden zou kunnen worden ingezet. De V10-motor was een in het geheim gebouwde motor van Porsche voor het Footwork formule-1 team in 1992. Toch werd deze motor opnieuw gebruikt, waarbij de motorinhoud werd vergroot naar 5.5 liter. Het project werd echter midden 1999 geannuleerd na amper twee dagen testen. De reden zou zijn dat Porsche onder invloed van Audi en Volkswagen de nieuwe Cayenne wilde bouwen en men alle ingenieurs nodig had voor deze nieuwe SUV. Er wordt ook gespeculeerd dat de VW-Audi topman Ferdinand Piëch geen concurrentie van Porsche wilde voor de Audi R8, het Le Mans-prototype van Audi in 2000.

Porsche hield het project levend door de 5.5 liter V10 (weliswaar nu opgeboord tot 5.7 liter) te gebruiken in een prototype dat in 2000 werd voorgesteld op de Autosalon van Genève (getekend door de Nederlandse designer Harm Lagaay). Een grote interesse in het voertuig en het grote succes van de Cayenne hielpen Porsche beslissen om de auto te produceren. De ontwikkeling startte met een straatlegale versie, die geproduceerd zou worden in de nieuwe fabriek van Porsche in Leipzig. Porsche startte de productie in 2004 en de eerste Porsche Carrera GT’s werden verkocht in de Verenigde staten voor een prijs van 440.000 dollar. In Nederland was de vanafprijs inclusief belastingen €646.605.

Klik hier om de auto te bekijken.

1. Porsche 918 Spyder – €1.800.000,-

De duurste auto in dit rijtje is de Porsche 918 Spyder en is een plug-inhybride sportwagen ontworpen door Porsche. De Spyder wordt aangedreven door een atmosferische 4.6 liter V8-motor met een vermogen van 608 pk (453 kW) gecombineerd met twee elektromotoren die 279 pk (208 kW) leveren, wat op een gecombineerd vermogen van 887 pk (661 kW) komt. De 6,8kWh-lithium-ion-accu levert een actieradius van 19 km (12 mijl) volgens de testen van de EPA.[1][2] De auto heeft een topsnelheid van ongeveer 340 km/uur

Klik hier om de auto te bekijken.