Begin vorig jaar werd de nieuwe Porsche 992 in coupé en cabrio vorm onthuld. Na lang wachten en een flink aantal spyshots later is die hier dan eindelijk: De Porsche 992 Targa. Hiermee is het 911-trio weer compleet.

Porsche heeft de dakconstructie en aandrijflijn voor een groot deel overgenomen van de 991. Hij behoudt daarom de kenmerkende en elegante rolbeugel met een rondom doorlopende achterruit. Het dak opent en sluit net als zijn voorganger in 19 seconden. Ook komt de 992 Targa weer alleen met vierwielaandrijving.

Porsche 911 (992) Targa combo

De nieuwe 911 Targa is er in twee smaken. Beide worden aangedreven door een 3,0 liter zescilinder boxermotor. In de 911 Targa 4 levert deze 385 pk en 450 nm, wat 15 pk meer is als zijn voorganger. Dit zorgt voor een 0-100 km/u sprint van 4.2 seconden en een topsnelheid van 289 km/u. De 911 Targa 4S haalt 450 pk (+30 pk) en 530 nm (+30 nm) uit de 6-pitter. Waar de Targa 4 alleen leverbaar is met PDK-automaat, komt de Targa 4S ook met een handgeschakelde versnellingsbak. Dit resulteert in een acceleratie van 0-100 km/u in 3.6 seconden voor de automaat, en 4.4 seconden voor de handbak. De topsnelheid bedraagt 304 km/u.

Op de laatst onthulde 992 Turbo (S) heeft Porsche een Smartlift functie geintroduceerd. Deze is ook op de nieuwe Targa te bestellen. Porsche Smartlift onthoudt waar jij de neuslift hebt gebruikt, en past deze later automatisch toe op die locaties.

Aan dit alles zit natuurlijk wel een prijskaartje vast. Prijzen beginnen bij 168.200 euro voor de 911 Targa 4. De 911 Targa 4S met handbak kost 182.700 euro. Diezelfde versie met PDK is er vanaf 186.000 euro. De Targa staat vanaf Augustus 2020 in de showrooms.